עמוד הבית חדשות מקומי חדשות מהארץ טורים תרבות אוכל תזונה וספורט רכילות נדלן תיאום תורים אינדקס עסקים קופונים
חדשות מקומי

מחאת רכבת הנגב לא יורדת מהמסילה; כל הפרטים על מאבק האזרחים

בעקבות לחץ של מחאת רכבת הנגב, התקיימה השבוע שיחה בין שרת התחבורה ובכירי משרדה לבין מוביל המחאה, אביחי שלי וראשי רשויות מהנגב המערבי. המשרד בוחן את האפשרויות שהוצעו על ידי מובילי המחאה. אביחי שלי: "טרם השגנו את מבוקשנו, ומצפים לפתרון הבעיה לצד המשך עבודות חישמול הרכבת. אנו ממשיכים במאבק למען השגת מטרה זו, לצד ערוץ תקשורת ישיר מול משרד התחבורה, עליו אנו מברכים"

אריאל עידן | 13.10.2021 12:21

הלחץ של מחאת רכבת הנגב שהחל לפני כשבוע וחצי מתחיל להניב פירות – לאחר התגייסות ראשי רשויות מהנגב המערבי, נענו במשרד התחבורה לדרישת מובילי המחאה לקיים שיח משותף על מנת לבחון את הפתרונות אותם הם מציעים.
לצד הדיונים מול רכבת ישראל ושרת התחבורה, נמשכים הלחצים של מחאת רכבת הנגב בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות. העצומה כבר עומדת על כמעט 9,000 חתימות, דבר המעיד על חשיבות הנושא ורצון התושבים באזור למצוא פתרון אשר יקל על שגרת יומם.
במהלך הראיונות בתקשורת ובשיח מול משרד התחבורה, מסבירים מובילי המחאה וראשי הרשויות את חשיבות הקו המהיר למרכז – בין היתר נטען כי המשך התפתחות היישובים בנגב המערבי תלויה בהכרח בקו רכבת מהיר, אשר גורם לתושבים ממרכז הארץ להעתיק את מגוריהם לנגב בידיעה שהם במרחק שעה מעבודתם במרכז, כך שרמת חייהם עולה והמרחק מהעבודה נסבל.
הארכת זמני הנסיעה יאיימו בהכרח על המשך שגשוג זה והרווח הנגזר מתוך כך, עד כדי וויתור על מגורים בנגב, ועצירת ההגירה החיובית לה אנו זוכים בנגב המערבי.

שיחת השבוע

במהלך השבוע התקיימה שיחת ZOOM בין שרת התחבורה, מנכ"לית משרד התחברה, מנכ"ל רכבת ישראל לבין מוביל מחאת רכבת הנגב, אביחי שלי וראשי רשויות מהנגב, נידון נושא ביטול קו הרכבת הישיר הצפוי בחודש הבא מתחנות אופקים, נתיבות ושדרות לתל אביב.
כמו כן, בשיחה נידונה גם דרישת מחאת רכבת הנגב וראשי הרשויות לקיצור זמני הנסיעה כפי שהיה עד לפני שנה וחצי.
במשרד התחבורה וברכבת ישראל בוחנים את שתי דרישות אלו, כאשר נשקלת האפשרות להמשיך קו רכבת ישיר ללא החלפה היוצא מבנימינה ומסתיים כעת באשקלון, כך שימשיך עד באר שבע ויעצור בערים שדרות, נתיבות ואופקים.
לצד זאת, נבחנת האפשרות לקיצור זמני הנסיעה לפחות בשעות העומס בבוקר ובערב.
מוביל המחאה, אביחי שלי: "אנו רוצים להודות לשרת התחבורה ובכירי משרדה אשר נענו לבקשתנו לפגישה משותפת. עם זאת, טרם השגנו את מבוקשנו, ומצפים לפתרון הבעיה לצד המשך עבודות חישמול הרכבת. פתרון שאותו אנו רואים לנכון הוא להחזיר את הקו המהיר שנלקח מאיתנו לפני כשנה וחצי, לצד רכבת ישירה במסלול 3 העוברת בין היתר דרך הערים רחובות, לוד ובאר יעקב, תחנות תל אביב, נתניה ומסתיימת בבנימינה. אנו ממשיכים במאבק למען השגת מטרה זו, לצד ערוץ תקשורת ישיר מול משרד התחבורה, עליו אנו מברכים".